kayhan.ir

کد خبر: ۵۲۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۷

آلودگی هوا و یخبندان مدارس چند شهر را تعطیل کرد

آلودگی هوا و یخبندان مدارس استان مرکزی و گیلان را تعطیل کرد.
سرویس شهرستانها-
آلودگی هوا و یخبندان مدارس استان مرکزی و گیلان را تعطیل کرد.
به گزارش خبرنگار کیهان از اراک، اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد: به دلیل آلودگی هوا کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای این استان دیروز مدارس ابتدایی و متوسطه اول (راهنمایی) در شهر و روستاهای اراک و شازند در نوبت صبح را تعطیل کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز گفت: آلایندگی هوا در اراک و شازند یکشنبه «دیروز» در حد اضطرار قرار گرفت. از سوی دیگر واحد مرکزی خبر از رشت گزارش داد. اداره کل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: به دلیل بارش برف و یخبندان مدارس ابتدایی چابکسر، تولمات و صومعه‌سرا امروز تعطیل است.
براساس گزارش همین منبع خبر، 4 چوپان گیلانی که از 9 روز قبل در منطقه کوهستانی چشمه‌سار در ارتفاعات شفت گرفتار برف شده بودند عصر شنبه توسط امدادگران نجات یافتند.
در همین حال خبرنگار کیهان از رشت گزارش داد، استاندار گیلان با اشاره به بارش سنگین برف در این استان گفت: براساس برآوردهای اولیه این برف 507 میلیارد تومان به گیلان خسارت زده است. محمدعلی نجفی افزود: این میزان خسارت طی نامه‌ای به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور ارسال شده تا در نشست هیئت دولت درباره جبران خسارت‌های وارده تصمیم‌گیری شود.